Și-a uitat mașinile într-un garaj zece ani, cum îți uiți căciula într-un bar: ce a făcut Ion Țiriac cu cele două Ferrari “recuperate”
Atunci când te gândești la Ion Țiriac, îți vine în minte aproape automat bogăția fostului tenismen și actual om de afaceri.
Mașini, avioane (și la propriu, dar și la figurat), afaceri de sute de milioane de euro și povești dintre cele mai picante, menite să declanșeze imaginația oricui.
Orice ai spune și crede despre Ion Țiriac, nu ai cum să negi: este, cu adevărat, un „personaj” aparte.
Ion Țiriac, de la începuturile sale
Ion Țiriac s-a născut în anul 1939, la Brașov, și a făcut istoria în tenis. Poate că nu știai, însă tenisul nu a fost singurul sport pe care l-a iubit, acesta practicând inclusiv hochei pe gheață. A participat, în calitate de jucător de hochei, inclusiv la Jocurile Olimpice de Iarnă de Innsbruck, dar și la Campionatele Mondiale.
Revenind la tenis, în 1970 câștiga, împreună cu Ilie Năstase, turneul de la Roland Garros.
În prezent, fostul sportiv este un reputat om de afaceri în România, dar și în Germania și Spania și, printre altele, deține o colecție impresionantă de mașini, atât de epocă, cât și moderne.
„Niciodată nu am fost prea bun la a selecta mașinile, financiar. Îmi plăcea sau nu îmi plăcea. Că era veche, sau că era nouă. Ce vezi în jur e rezultatul acelei plăceri, că mașina era nouă, veche sau la mijloc.
Acum 35-40 de ani am avut mai mult timp, cu una, cu două, cu nouă, cu 99, și am ajuns acum la venerabilul număr de 350-400 de mașini, câte sunt, nici nu mai știm, care sunt niște vechituri sau niște entități noi, care se fac în serii limitate și, bineînțeles, valorează mai mult decât dacă ai găsi-o pe stradă”, a mărturisit Ion Țiriac la Pro Arena.
„Am avut o copilărie pe care o consider normală. Foarte dificilă, după Al Doilea Război Mondial, dar astfel înveți factorii vieții mult mai sănătos, cu picioarele pe pământ.
Toate treburile au plecat de la bicicleta, de la 10 Jawe, motociclete pe care le-am avut la 18-20 ani. Am avut norocul să fi scăpat cu picioarele întregi, cu capul pe umeri, iar apoi, încet-încet, am ajuns la automobil”, a mai spus omul de afaceri.
Cum a uitat Ion Țiriac două mașini foarte scumpe într-un garaj din Munchen și ce a făcut cu ele, mai apoi
Dincolo de succesele sale, există poveștile amuzante ce îl caracterizează, la rândul lor, atât de bine pe fostul mare tenismen.
Spre exemplu, la un moment dat, miliardarul a povestit cum a ajuns să uite două mașini extrem de scumpe într-un garaj din Munchen. Este vorba despre două Ferrari F40, despre existența cărora se pare că Ion Țiriac a uitat, cuprins de griji.
Așadar, dacă ție ți se întâmplă să-ți rătăcești telefonul sau să-ți uiți căciula în vreun bar, află că acest lucru se întâmplă, literalmente, și la case mult mai mari.
„(…) mi-a spus să dau hârtiile. Eu nu numai că n-am dat hârtiile, dar, după câteva luni, am mai cumpărat încă una.
Nu cu $200,000, dar cu vreo $700,000 și le-am pus undeva la Munchen, într-un garaj, pentru că eram ocupat cu jucătorii, pe vremea aceea era Guillermo Vilas, după care au venit ceilalți. După vreo zece ani, și acum îmi aduc aminte, era un mare garaj, se numea Becker. Îmi spune: domnule Țiriac, ce fac cu cele două Ferrari care sunt la mine?
Am zis aoleu!. Îți dai seama cât aveam eu în cap, mașini, plăcere, timp liber, că de condus nu le conduceai, în niciun caz. Fac povestea scurtă, a doua zi le-am vândut cu 2 lei cincizeci, doar ca să scap de ele, pentru că după zece ani au intrat în fabrică înapoi”, a detaliat Ion Țiriac, potrivit Sport.ro.